Friluftslivets år – Luften är fri

8 mars, 2021 av Björn Torkelsson

Friluftslivets år 2021 är ett initiativ som leds av Svenskt Friluftsliv med stöd av Naturvårdsverket. Många olika organisationer är med och deltar i hela Sveriges natur och även på nätet. Syftet är att få fler människor att prova friluftsliv.

Scouterna är givetvis med under Friluftslivets år 2021! Vi är ju bäst på friluftsliv och nu ska vi få visa det genom att sprida vår kunskap och hjälpa fler att komma ut i naturen.

Varje månad kommer det dessutom att släppas en ny månadsutmaning. Man måste inte göra utmaningen just den månaden utan man kan göra den när som helst under året.

Självklart kommer du kunna få ett märke om du deltar i utmaningarna under året! Mer info om märkeskriterier kommer snart.

Läs mer om utmaningarna på: FRILUFTSLIVETS ÅR – LUFTEN ÄR FRI (SCOUTERNA)

Glöm inte att ta foton och dela på Instagram som inlägg eller som story med hashtaggarna #redoförfriluftsliv#luftenärfri, och #friluftslivetsår2021 när du gjort utmaningarna. Glöm inte att tagga @scouterna också!

Har man inga sociala medier så går det lika bra att skicka en bild till sin avdelningsmail eller till kontakt@tegsscoutkar.se

FRILUFTSLIVETS ÅR – LUFTEN ÄR FRI (SCOUTERNA)

Luften är fri