Informationsmöte Jamboree21

5 oktober, 2020 av Björn Torkelsson
Informationsmöte Jamboree 21

Tiden går snabbt när man har roligt och därför kommer vi i Umeå och Tegs scoutkårer hålla informationsmöte om nästa sommars stora läger, Jamboree21 i Norra Åsum i Skåne. Den 31 juli till 7 augusti träffas scouter från hela Sverige och även inbjudna internationella gäster för att tillsammans utveckla oss själva, varandra och världen. En Jamboree är en upplevelse utöver det vanliga.

Läs mer om Jamboreen här

I första hand andra års Upptäckare och äldre, med vårdnadshavare träffas den 12/10 kl 19.00–20.00 på Folkets Hus i Pettersson – Bergersalen. Vi följer FHS:s regler och det betyder att varje scout endast har en vårdnadshavare med sig för att vi ska kunna hålla oss inom 50 personer.

Kom bara om ni känner er helt friska! Är ni sjuka eller inte har möjlighet att komma av andra skäl så prata med er avdelningsledare.

Ordinarie möte för Upptäckare och Äventyrare utgår den här måndagen.

Varmt välkomna!

Tora, ordförande Umeå scoutkår